Ville Kankainen

  • Ehkä enemmän meinasin just sellasta tyyliä miten Ville I. oli tehnyt tossa julisteessa. Eli, jos nyt se oma firma tulee näkymään sivusta päin toi lisko olis siinä taustalla/sivussa jotenkin. Voi olla vaikka, että näkyy se jalka, tai sit just tolleen miten noi on. Tai sit vaikka firman katolla istuu pikkulisko tai jotain… 😛

  • Joulukuussa yritimmekin jo hieman paperiprotoilla pelimekaniikkaa, mutta kuten joskus käy, huomasimme konseptin vaativan vielä hieman työstöä ennen sen testaamista. Olemme nyt täällä Tampereen päässä pyrkineet jalostamaan ideaa joulukuussa havaittujen asioiden pohjalta.

    Pelissä on kaksi erilaista osiota, jotka ovat kuitenkin yhteydessä…[Lue lisää]

  • Joulukuussa yritimmekin jo hieman paperiprotoilla pelimekaniikkaa, mutta kuten joskus käy, huomasimme konseptin vaativan vielä hieman työstöä ennen sen testaamista. Olemme nyt täällä Tampereen päässä pyrkineet jalostamaan ideaa joulukuussa havaittujen asioiden pohjalta.

    Pelissä on kaksi erilaista osiota, jotka ovat kuitenkin yhteydessä…[Lue lisää]

  • Mahtaakohan meiltä löytyä graafikkoa, jolta onnistuis tämäntyylisen grafiikan tuottaminen?

  • Näyttää hyvältä. Näissä heti näkee kuinka noihin hahmoihin tulee persoonaa noiden eri liskolajien kautta. 🙂 Sopii hyvin noi puvut noille. Sanoisin, että tämän tyylinen linja on ok. Mulle tosin tulee visio, että ne pitäisi siinä pelissä näkyä jotenkin mystisempinä hahmoina, jotka lymyilee jossain taustalla. Vähän niin kuin se mitä toisen Villen…[Lue lisää]

  • Tuli vastaan tämän näköinen peli, kun mietin tässä miltä se point-and-click osio voisi pelissä näyttää. Tämä voisi olla yksi vaihtoehto: http://store.steampowered.com/app/412860/

    Tähän voisi perään lisätä muita referenssejä, joita tulee vastaan.

  • Tuli vastaan tämän näköinen peli, kun mietin tässä miltä se point-and-click osio voisi pelissä näyttää. Tämä voisi olla yksi vaihtoehto: http://store.steampowered.com/app/412860/

  • Tuli vastaan tämän näköinen peli, kun mietin tässä miltä se point-and-click osio voisi pelissä näyttää. Tämä voisi olla yksi vaihtoehto: http://store.steampowered.com/app/412860/

  • Kuulostaa hyvältä! Tee vaan sellasia mihin tulee ideoita. Mielellään tietysti nopeasti jotain luonnosmaisia konsepteja, vaikka vähän erinäkösistä, just tollasia yhdistelmätyyppejä ja  sit vaikka jotain  jotka on selkeesti tiettyä lajia jne. Sit voidaan porukalla miettiä, että millaseen suuntaan halutaan lähteä niiden kanssa. Konseptoinnin ide…[Lue lisää]

  • Kuulostaa hyvältä! Tee vaan sellasia mihin tulee ideoita. Mielellään tietysti nopeasti jotain luonnosmaisia konsepteja, vaikka vähän erinäkösistä, just tollasia yhdistelmätyyppejä ja  sit vaikka jotain  jotka on selkeesti tiettyä lajia jne. Sit voidaan porukalla miettiä, että millaseen suuntaan halutaan lähteä niiden kanssa. Konseptoinnin ide…[Lue lisää]

  • Toi point-and-click -puoli on tällä hetkellä enemmän avoinna kuin tuo strateginen aspekti tässä pelissä. Pitäisi löytää joku yhtenäinen linja siihen miten point-and-click tehtävät toimivat. Nyt on ollut useampia erilaisia ajatuksia. Testaillaan huomenna lohjalla erilaisia vaihtoehtoja, mutta jos vaan syntyy ajatuksia tämän asian tiimoilta niin…[Lue lisää]

  • Juu, aika nopeesti noille reptiliaaneille alkaa löytyä persoonallisuutta, jonka kautta voi sitten määritellä sitä millaiset ominaisuudet ja resurssit kunkin reptiliaanin kontrolloimalla yrityksellä on. Tänne foorumille voisi tosiaan postailla kaikenlaisia kuvia moodboard-tyyppisesti. Jos esimerkiksi tulee vastaan jotain kuvia, jotka omasta mielest…[Lue lisää]

  • Joo, varmaan tässä yhteydessä toi mobiililaitteen kallistelu ei toimi, kun tarkoitus olisi tehdä peli, jota voisi pelata myös tietokoneella. Toki se on mahdollista toteuttaa niin, että se toimii siinäkin, mutta saattaa mennä hieman hankalaksi.

    Tota aloitustehtävää voisi tosiaan harkita, tollasena kevyenä tutoriaalina, jossa saa vähän valit…[Lue lisää]

  • Tässä on vielä nämä strategiapelimekaniikan muistiinpanot Ville I:ltä. Ville toivottavasti itse avaa hieman perään, mitä nämä tarkoittavat. 🙂

    Yksiköt

    tuotantoyksikkö

    vaatii

    sähköä
    työntekijän

    apuyksikkö

    sähkö

    mahdollistaa tuotantoyksikön toiminnan

    ruokala

    työntekijät nääntyvät, jos puuttuu

    [Lue lisää]

  • Tässä on vielä nämä strategiapelimekaniikan muistiinpanot Ville I:ltä. Ville toivottavasti itse avaa hieman perään, mitä nämä tarkoittavat. 🙂

    Yksiköt

    tuotantoyksikkö

    vaatii

    sähköä
    työntekijän

    apuyksikkö

    sähkö

    mahdollistaa tuotantoyksikön toiminnan

    ruokala

    työntekijät nääntyvät, jos puuttuu

    [Lue lisää]

  • Tässä on vielä nämä strategiapelimekaniikan muistiinpanot Ville I:ltä. Ville toivottavasti itse avaa hieman perään, mitä nämä tarkoittavat. 🙂

    Yksiköt

    tuotantoyksikkö

    vaatii

    sähköä
    työntekijän

    apuyksikkö

    sähkö

    mahdollistaa tuotantoyksikön toiminnan

    ruokala

    työntekijät nääntyvät, jos puuttuu

    [Lue lisää]

  • Tässä on vielä nämä strategiapelimekaniikan muistiinpanot Ville I:ltä. Ville toivottavasti itse avaa hieman perään, mitä nämä tarkoittavat. 🙂

    Yksiköt

    tuotantoyksikkö

    vaatii

    sähköä
    työntekijän

    apuyksikkö

    sähkö

    mahdollistaa tuotantoyksikön toiminnan

    ruokala

    työntekijät nääntyvät, jos puuttuu

    [Lue lisää]

  • Tässä on vielä nämä strategiapelimekaniikan muistiinpanot Ville I:ltä. Ville toivottavasti itse avaa hieman perään, mitä nämä tarkoittavat. 🙂

    Yksiköt

    tuotantoyksikkö

    vaatii

    sähköä
    työntekijän

    apuyksikkö

    sähkö

    mahdollistaa tuotantoyksikön toiminnan

    ruokala

    työntekijät nääntyvät, jos puuttuu

    [Lue lisää]

  • Tässä on vielä nämä strategiapelimekaniikan muistiinpanot Ville I:ltä. Ville toivottavasti itse avaa hieman perään, mitä nämä tarkoittavat. 🙂

    Yksiköt

    tuotantoyksikkö

    vaatii

    sähköä
    työntekijän

    apuyksikkö

    sähkö

    mahdollistaa tuotantoyksikön toiminnan

    ruokala

    työntekijät nääntyvät, jos puuttuu

    [Lue lisää]

  • Moi!

    Hangon työpajassa taas pelimekaniikka jalostui eteenpäin. Erityisesti strategiapuoleen tuli huomattavasti selkeyttä, mutta myös point-and-click puolta ideoitiin eteenpäin. Työpajassa selvisi, että miettimällä pelin strategisen aspektin jossain määrin kasaan saadaan enemmän aineksia point-and-click -agenttitehtävien tarkempaan määrittelemi…[Lue lisää]

  • Lataa lisää