-
Ville Kankainen aloitti aiheen Tuotantolinjan pelimekaniikka foorumissa Pelikehitys 6 vuotta, 10 kuukautta sitten
Hei!
Tuotantolinjan kehitys on edennyt harppauksin vakoilutehtävien kehityksen ohessa. Tässä on tekemäni mock-up kuva siitä minkä suuntaiselta tuotantolinjaikkuna voisi näyttää. Tästä tietysti puuttuu kaikki valikot yms., mutta hahmottelin tähän pelimekaniikan kannalta oleellisia elementtejä. Lopullisessa pelissä toki korvataan kaikki symboli…[Lue lisää]
-
Ville Kankainen aloitti aiheen Tuotantolinjan pelimekaniikka foorumissa Pelikehitys 6 vuotta, 10 kuukautta sitten
Hei!
Tuotantolinjan kehitys on edennyt harppauksin vakoilutehtävien kehityksen ohessa. Tässä on tekemäni mock-up kuva siitä minkä suuntaiselta tuotantolinjaikkuna voisi näyttää. Tästä tietysti puuttuu kaikki valikot yms., mutta hahmottelin tähän pelimekaniikan kannalta oleellisia elementtejä. Lopullisessa pelissä toki korvataan kaikki symboli…[Lue lisää]
-
Ville Kankainen aloitti aiheen Tuotantolinjan pelimekaniikka foorumissa Pelikehitys 6 vuotta, 10 kuukautta sitten
Hei!
Tuotantolinjan kehitys on edennyt harppauksin vakoilutehtävien kehityksen ohessa. Tässä on tekemäni mock-up kuva siitä minkä suuntaiselta tuotantolinjaikkuna voisi näyttää. Tästä tietysti puuttuu kaikki valikot yms., mutta hahmottelin tähän pelimekaniikan kannalta oleellisia elementtejä. Lopullisessa pelissä toki korvataan kaikki symboli…[Lue lisää]
-
Ville Kankainen vastasi aiheeseen Reptilian Overlords:in tarinarunko foorumilla Pelikehitys 6 vuotta, 11 kuukautta sitten
Joo, nyt tämän pelin kokonaisuus alkaa vihdoin olla selkeä. Olemme myös hioneet pelimekaniikkoja pidemmälle. Kaikkea voi ja saa kommentoida edelleen mikäli syntyy ideoita, tai tulee mieleen muita huomioita.
-
Ville Kankainen vastasi aiheeseen Vakoiluosion pelimekaniikka foorumilla Pelikehitys 6 vuotta, 11 kuukautta sitten
Hyvä idea! Olen kerännyt näitä tehtäväideoita nyt yhteen googletaulukkoon, sitä pääsee kommentoimaan, mutta ei muokkaamaan. Sieltä voi kuitenkin katsoa ideoita, miten voisi kehitellä tehtäviä, jotka liittyvät erilaisiin työelämässä kohdattaviin ongelma- tai haastetilanteisii…[Lue lisää]
-
Ville Kankainen vastasi aiheeseen Vakoiluosion pelimekaniikka foorumilla Pelikehitys 6 vuotta, 11 kuukautta sitten
Hyvä idea! Olen kerännyt näitä tehtäväideoita nyt yhteen googletaulukkoon, sitä pääsee kommentoimaan, mutta ei muokkaamaan. Sieltä voi kuitenkin katsoa ideoita, miten voisi kehitellä tehtäviä, jotka liittyvät erilaisiin työelämässä kohdattaviin ongelma- tai haastetilanteisii…[Lue lisää]
-
Ville Kankainen aloitti aiheen Strategiaosuus, eli oma yritys foorumissa Pelikehitys 7 vuotta sitten
Konseptiluonnos omasta yrityksestä
Tässä on tällainen nopea konseptiluonnos siitä miltä oma yritys voisi mahdollisesti näyttää. Lähinnä tämä asetelma, että on erilaisia taloja jne. Tehdään sitten valmiiseen peliin paremmat grafiikat. 😛 Ajatuksena tässä ideassa olisi tosiaan se, että liikutaan tuolla reptilian overlordilla siellä yrityksessä…[Lue lisää]
-
Ville Kankainen aloitti aiheen Strategiaosuus, eli oma yritys foorumissa Pelikehitys 7 vuotta sitten
Tässä on tällainen nopea konseptiluonnos siitä miltä oma yritys voisi mahdollisesti näyttää. Lähinnä tämä asetelma, että on erilaisia taloja jne. Tehdään sitten valmiiseen peliin paremmat grafiikat. 😛 Ajatuksena tässä ideassa olisi tosiaan se, että liikutaan tuolla reptilian overlordilla siellä yrityksessä eri rakennuksiin tekemään eri toimin…[Lue lisää]
-
Ville Kankainen aloitti aiheen Hahmogallerian suunnittelu foorumissa Pelikehitys 7 vuotta, 1 kuukausi sitten
Tässä on linkki hahmoprofiiliin:
https://docs.google.com/document/d/1IMzKehIPRJTa_7FHZkMhfGIpULSBv4ZpwRMVzgT59uY/edit?usp=sharingTässä on lista tarvittavista taitokategorioista. Kaikilla työntekijöillä ei tarvitse olla näihin kategorioihin soveltuvia taitoja, sillä kaikki eivät ole yhtä hyviä työnhakijoi…[Lue lisää]
-
Ville Kankainen aloitti aiheen Hahmogallerian suunnittelu foorumissa Pelikehitys 7 vuotta, 1 kuukausi sitten
Tässä on linkki hahmoprofiiliin:
https://docs.google.com/document/d/1IMzKehIPRJTa_7FHZkMhfGIpULSBv4ZpwRMVzgT59uY/edit?usp=sharingTässä on lista tarvittavista taitokategorioista. Kaikilla työntekijöillä ei tarvitse olla näihin kategorioihin soveltuvia taitoja, sillä kaikki eivät ole yhtä hyviä työnhakijoi…[Lue lisää]
-
Ville Kankainen aloitti aiheen Hahmogallerian suunnittelu foorumissa Pelikehitys 7 vuotta, 1 kuukausi sitten
Tässä on linkki hahmoprofiiliin:
https://docs.google.com/document/d/1IMzKehIPRJTa_7FHZkMhfGIpULSBv4ZpwRMVzgT59uY/edit?usp=sharingTässä on lista tarvittavista taitokategorioista. Kaikilla työntekijöillä ei tarvitse olla näihin kategorioihin soveltuvia taitoja, sillä kaikki eivät ole yhtä hyviä työnhakijoi…[Lue lisää]
-
Ville Kankainen aloitti aiheen Hahmogallerian suunnittelu foorumissa Pelikehitys 7 vuotta, 1 kuukausi sitten
Tässä on linkki hahmoprofiiliin:
https://docs.google.com/document/d/1IMzKehIPRJTa_7FHZkMhfGIpULSBv4ZpwRMVzgT59uY/edit?usp=sharingTässä on lista tarvittavista taitokategorioista. Kaikilla työntekijöillä ei tarvitse olla näihin kategorioihin soveltuvia taitoja, sillä kaikki eivät ole yhtä hyviä työnhakijoi…[Lue lisää]
-
Ville Kankainen aloitti aiheen Vakoiluosion pelimekaniikka foorumissa Pelikehitys 7 vuotta, 1 kuukausi sitten
Aloitin nyt uuden ketjun vakoiluosion pelimekaniikalle, jotta olisi hieman selkeämpää. Tässä siis viimeiset päivitykset siihen, miten mekaniikkaa on jalostettu edellisten työpajojen pohjalta. Kysykää ja kommentoikaa!
– Ville
Vakoiluosiossa on tavoitteena löytää oikea yhdistelmä toimintoja, jotta onnistuu tehtävän tavoitteessa. Tehtävän tavoi…[Lue lisää]
-
Ville Kankainen aloitti aiheen Vakoiluosion pelimekaniikka foorumissa Pelikehitys 7 vuotta, 1 kuukausi sitten
Aloitin nyt uuden ketjun vakoiluosion pelimekaniikalle, jotta olisi hieman selkeämpää. Tässä siis viimeiset päivitykset siihen, miten mekaniikkaa on jalostettu edellisten työpajojen pohjalta. Kysykää ja kommentoikaa!
– Ville
Vakoiluosiossa on tavoitteena löytää oikea yhdistelmä toimintoja, jotta onnistuu tehtävän tavoitteessa. Tehtävän tavoi…[Lue lisää]
-
Ville Kankainen aloitti aiheen Vakoiluosion pelimekaniikka foorumissa Pelikehitys 7 vuotta, 1 kuukausi sitten
Aloitin nyt uuden ketjun vakoiluosion pelimekaniikalle, jotta olisi hieman selkeämpää. Tässä siis viimeiset päivitykset siihen, miten mekaniikkaa on jalostettu edellisten työpajojen pohjalta. Kysykää ja kommentoikaa!
– Ville
Vakoiluosiossa on tavoitteena löytää oikea yhdistelmä toimintoja, jotta onnistuu tehtävän tavoitteessa. Tehtävän tavoi…[Lue lisää]
-
Ville Kankainen vastasi aiheeseen Pelimekaniikan kehitys foorumilla Pelikehitys 7 vuotta, 1 kuukausi sitten
Tässä taulukossa on havainnollistettu, kuinka ne viime kerralla mietityt tilanteet toimivat esimerkkeinä ylläolevan taulukon puhtaan pelimekaanisista toiminnoista. Tämän pohjalta on mahdollista kehittää myös lisää erilaisia toimintoja, jotka vaikuttavat eri henkilöihin toimistossa. Avaan huomenna vähän lisää siitä mitä ajatuksia pelimeka…[Lue lisää]
-
Ville Kankainen vastasi aiheeseen Pelimekaniikan kehitys foorumilla Pelikehitys 7 vuotta, 1 kuukausi sitten
Moi taas!
Viimeksi mietittiin niitä tilanteita, joilla henkilöitä pelissä voi hämätä. Tässä taulukossa on nyt purettuna ne toiminnot mekaniikoiksi. Ne on ilmaistu tässä varsin abstraktilla tasolla. Toiminnot on ilmaistu sillä tasolla miten ne vaikuttavat ympäröivään pelimaailmaan.
toiminto vaikuttaa yhteen henkilöön lähistöllä (etäisy…[Lue lisää]
-
Ville Kankainen vastasi aiheeseen Pelimekaniikan kehitys foorumilla Pelikehitys 7 vuotta, 1 kuukausi sitten
Ei voida mennä niin realistisilla aikatauluilla, kuin 15-minuuttia, sillä se on pelissä aivan älyttömän pitkä aika. Nää on asioita joita pitää testata, että mikä on sopiva aika missäkin kohtaa.
Toki jos ajattelee, että vartti pelimaailman aikaa, mutta sitten pitää suhteuttaa mitä se on tosimaailman ajassa. Esim. että yksi tosimaailman minuu…[Lue lisää]
-
Ville Kankainen vastasi aiheeseen Pelimekaniikan kehitys foorumilla Pelikehitys 7 vuotta, 1 kuukausi sitten
Ei voida mennä niin realistisilla aikatauluilla, kuin 15-minuuttia, sillä se on pelissä aivan älyttömän pitkä aika. Nää on asioita joita pitää testata, että mikä on sopiva aika missäkin kohtaa.
Toki jos ajattelee, että vartti pelimaailman aikaa, mutta sitten pitää suhteuttaa mitä se on tosimaailman ajassa. Esim. että yksi tosimaailman minuu…[Lue lisää]
-
Ville Kankainen vastasi aiheeseen Pelimekaniikan kehitys foorumilla Pelikehitys 7 vuotta, 1 kuukausi sitten
Ei voida mennä niin realistisilla aikatauluilla, kuin 15-minuuttia, sillä se on pelissä aivan älyttömän pitkä aika. Nää on asioita joita pitää testata, että mikä on sopiva aika missäkin kohtaa.
- Lataa lisää