Reptilian Overlords:in tarinarunko

Reptilian Overlords – vakoilua ja työelämää! Foorumit Pelikehitys Reptilian Overlords:in tarinarunko

Tämä aihe sisältää 2 vastaukset, 3 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Ville Kankainen 8 vuotta, 5 kuukautta sitten.

Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #607

    Aleksi Sävelsalo
    Osallistuja

    Aateltiin että me työharjottelijat voitas lisäillä materiaalia tänne foorumille myös. Päätimme, että olisi hyvä puhua Reptilian Overlords:n tarinasta ja pelin kulusta, sillä siitä on ollut paljon kysyntää. Pelin kulku on muuttunut paljon siitä, mitä se ennen oli. Peli on nykyään tarinapohjaisempi ja suoraviivaisempi, ja se panostaa entistä enemmän vakoilutehtäviin. Olemme kehittäneet täällä Tampereella seuraavanlaista tarinankerrontaa ja pelinkulkua:

     

    Peli alkaa siten, että pelaaja palkataan töihin yritykseen nimeltä Gelamania Oy, joka valmistaa erilaisia tuotteita. Nämä tuotteet vaihtelevat siitä, minkälaisia prototyyppejä varastat/tuotat. Gelamanian toimitusjohtaja (Reptiliaani nimeltä V. Salvator) palkkaa sinut yrityksen johtajaksi, sillä hän tarvitsee jonkun pyörittämään megakorporaatiotaan. Tämän jälkeen alkaa tutoriaali joka opastaa pelaaja kaikissa pelin osa-alueissa, kuten työntekijöiden palkkaamisessa ja töihin pistämisessä. V. Salvator tietää, että pelin muissa yrityksissä on reptiliaanipomoja, joten hän haluaa, että pelaaja menee tekemään likaisen työn hänen puolestaan, jonka seurauksena pelaaja menee vakoilemaan vihollisyrityksiä. Tämä ensimmäinen tutoriaalitehtävä on todella yksinkertainen, jossa pelaajaa opastetaan myös miten tehtäviä suoritetaan oikein.

     

    Tutoriaalin jälkeen peli lähtee kunnolla käyntiin ja pelaajalla on täydet oikeudet tehdä mitä hän haluaa yrityksessään. Peli etenee tästä siten, että pelaajan tehtävänä on sekä nostaa oman yrityksensä liikevaihtoa tuotteilla, joiden tuottaminen vaatii tuotantolinjoja, ja erilaisia työntekijöitä. Sinun täytyy huolehtia myös siitä, että työntekijöittesi motivaatio ei laske liian alas, minkä seurauksena työpaikallasi tapahtuu enemmän sabotointeja ja pahimmillaan myös prototyyppien varastelua. Tämän lisäksi myös suoritat jatkuvasti erilaisia sabotaaseja ja keikkoja, missä varastat prototyyppejä ja piirrustuksia muilta yrityksiltä.

     

    Pelin loppuvaiheessa pelaajalle käy vakoilutehtävistä ilmi, että hänen yrityksesessään asiat ovat yhtä huonosti kuin muissakin yrityksissä. Tämän jälkeen pelaaja ryhtyykin vakoilemaan omaa yritystään, ja pyrkii saamaan selville miksi Gelamaniassa on huono työympäristö. Pelaaja löytää jossain vaiheessa todisteita siitä, että hänen pomonsa olisikin myös Reptiliaani. Jotta hän saisi pomonsa karkoitetuksi yrityksestä, hänen täytyy löytää riittävä määrä todisteita siitä, että pomo on reptiliaani. Todisteiden löydyttyä V. Salvator joutuu pakenemaan, jolloin pelaajasta tulee Gelamanian uusi toimitusjohtaja. Tämän jälkeen peli on virallisesti ohi.

     

    #609

    Johanna Muukkonen
    Osallistuja

    Tutoriaaleista…

    Tuon tarinarungon lisäksi me harjoittelijat alettiin pohtimaan tarkemmin tuota tutoriaalia, jossa kerrotaan kaikki mitä pelaaja voi tehdä. Tutoriaalin jälkeen pelaaja aloittaa itse pelin pelaamisen. Tähän yhteen isoon tutoriaaliin kuuluu mm.palkkaus, työntekijöiden töihin laittaminen, vakoojien palkkaus sekä vakoilutehtävät.

    Ajattelin ensin avata tähän tuosta vakoilutehtävien tutoriaalin sisällöstä ja sitten myöhemmin lisäämme loput.

    Vakoilutehtävät

    Tämän tutoriaalin tavoitteena on opettaa pelaajalle vakoilutehtävien päätoiminnot ja se on tarkoituksella tehty simppeliksi.

    Eli, pelaajan tavoitteena on varastaa prototyypin piirustukset ja nämä sijaitsevat hovihuoneessa. Ovi holvihuoneeseen on lukittu, mutta ennen holvihuonetta olevassa huoneessa on vartija, jolta pelaaja voi dialogiominaisuutta hyödyntäen saada kulkukortin, jonka avulla pääsee holvihuoneeseen. Ennen tätä pelaajan on kuitenkin löydettävä vartijan asu, joka löytyy aulassa olevasta naulakosta. Puvun haettuaan ja  kulkukortin saatuaan, hän voi mennä holvihuoneeseen, jossa on kassakaapin lisäksi kasvi ja taulu, jonka takaa löytyy kassakaapin koodi. Koodin avulla pelaaja saa kassakaapin oven auki ja piirustukset itselleen, mutta piirustusten ottaminen aiheuttaa hälytyksen ja tämän hälytyksen aikana pelaajan on piilouduttava holvihuoneessa olevan kasvin taakse ja odotettava, että vartija kävelee kassakaapille. Samalla kun vartija pällistelee kassakaappia, pelaaja pystyy kävelemään pois huoneesta  ja koko rakennuksesta ilman, että vartija huomaa.

    #633

    Ville Kankainen
    Ylläpitäjä

    Joo, nyt tämän pelin kokonaisuus alkaa vihdoin olla selkeä. Olemme myös hioneet pelimekaniikkoja pidemmälle. Kaikkea voi ja saa kommentoida edelleen mikäli syntyy ideoita, tai tulee mieleen muita huomioita.

Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.