Reptilian Overlords – vakoilua ja työelämää! › Foorumit › Pelikehitys › Hahmojen suunnittelu
Tämä aihe sisältää 14 vastaukset, 4 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi Ville Kankainen 7 vuotta, 8 kuukautta sitten.
-
JulkaisijaViestit
-
3.12.2015, 15:14 #265
Keskustellaan tässä langassa hahmojen suunnitteluun liittyvistä jutuista. Saa tehdä vapaasti ehdotuksia hahmokonsepteista, lisätä konseptitaidetta jne.
3.12.2015, 15:14 #266Tässä puhtaaksi kirjoitettuna Lohjan 2.12. työpajan muistiinpanot:
-
- Reptilian Overlords!
- Agenttien taitoja voidaan parannella
- Kun palveluksessa on useampi agentti, muita agentteja voi lähettää tekemään tehtäviä automaattisesti
- Agentteja voi lähettää monta samoihin tehtäviin
- Kyborgeja (androideja), jotka juuri ja juuri pysyvät kasassa, ei puhu välttämättä
- sitä parempikuntoinen mitä enemmän rahaa, huonokuntoiselta puuttuu osia
- Hahmonluonti (yritysjohtaja)
- Äkkipikainen agentti, jolloin tehtävät on tehtävä nopeasti
- Paniikkihäiriöisellä isot silmät, kädet tärisee, vilkuilee ympärilleen, hikipisaroita
- Peliriippuvaisella huono ryhti, meinaa nukahtaa, mustat silmänaluset
- Uskonnollinen / kommunisti / luoviva yritysjohtaja, kuin kala vedessä
- Liskoihmisiä, T-Rex: pienet kädet, niin ei saa mitään aikaan, vaan karjuu kaikille.
- Kloonauslaitetta vain yksi, mutta voidaan upgradata
- pelaaja valitsee vain yhden kloonauslaitteen, joko tuote tai työntekijäklooneja
- Vaatetuksella tai ulkomuodolla ei ole väliä pelissä
- vaihtaa vaatteita sen mukaan mitä töitä tekee
- raha (työntekijä, agenttityyppi?): oman yrityksen kehitys vs. vihollisyrityksen sabotointi
- aktivisti: helpompi tehdä pikkusabotointia riistoyritykseen
- omapäinen
- androidi: tehokas ja hyvä, mutta vain tietyn aikaa
- hybridejä: identiteettikriisi, eivät löydä omaa paikkaa (voisiko vaihdella satunnaisesti työstä toiseen tms?)
- klooneja: voi korvata minkä tahansa työntekijän, mutta voivat tehdä vain yhtä asiaa
- hyviä klooneja, huonoja klooneja
- tumpelo: tarvii koko ajan apua, mutta on lojaali
- palkkasoturi: osaa hommansa mutta on ostettavissa
- agentit voisivat olla esim. alieneita tai autistisia
-
Tätä vastausta muokkasi 7 vuotta, 10 kuukautta sitten
Ville Kankainen.
-
Tätä vastausta muokkasi 7 vuotta, 10 kuukautta sitten
Ville Kankainen.
11.12.2015, 19:39 #307Tullaanpa nyt vihdoin jotain tänne foorumillekin raapustamaan!
Reptilian Overlordeja varten:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_reptiles
Ja vähän kuvia liskoista:
http://www.naturephoto-cz.com/reptiles/lizards.html?od=45
Löytyi perusteellisella puolen minuutin googlauksella (laittakee parempia listoja, jos tulee eteen). Ainakin hyvin erilaisia ”liskotyyppejä” edustaisi mm. gekko, komodonvaraani, vaskitsa, monitorilisko, iguaani, gilalisko, basiliski, skinkki, kameleontti (=9 erilaista liskoa). Sitten tietty perusliskojen lisäksi on esim. t-rex; ehkä käärme tai pari (esim. iso kuristajakäärme ja pieni myrkkykäärme)? krokotiili? kilpikonna? lohikäärme? 1+ muuta dinoa t-rexin lisäksi? =15+ erilaista Reptilian Overlordia jo 🙂
Esim. luonteenpiirteitä/ominaisuuksia:
- Vaskitsa: Wannabe-käärme. Tahtoo olla tosi hurja ja pelottava. Oikeasti vain söpö, harmiton – ehkä katkera tästä? ”Te kaikki aliarvioitte minut! Minä vielä teille näytän, että olen käärmeiden heimoa!”
- Kuristajakäärme. Vahva mutta hidas/apaattinen? Pitkät ruokatunnit? ”Nyt on syöty lounas, loppupäivän voi pitää siestaa.”
- Myrkkykäärme. Äkkipikainen? Ovela? Odottaa sopivaa hetkeä iskeä?
14.12.2015, 13:53 #311Tykkään erityisesti tuosta wannabe-käärme vaskitsasta 🙂
14.12.2015, 18:27 #313Juu, aika nopeesti noille reptiliaaneille alkaa löytyä persoonallisuutta, jonka kautta voi sitten määritellä sitä millaiset ominaisuudet ja resurssit kunkin reptiliaanin kontrolloimalla yrityksellä on. Tänne foorumille voisi tosiaan postailla kaikenlaisia kuvia moodboard-tyyppisesti. Jos esimerkiksi tulee vastaan jotain kuvia, jotka omasta mielestä kertoisi jotain pelin tunnelmasta tms.
16.12.2015, 21:50 #315Ulkonäköön liittyvää asiaa!
En muista onko tästä puhuttu, mutta onko ihan tyhmä ajatus, jos ois ssemmosia sekoituksia ne overlordit? Yhdellä ois esim. leguaanin piikit ja vaikkapa kameleontin silmät ja sarvet? Se myös näkis vähän paremmin ympärilleen, koska ne silmätkin kääntyy eri tavalla?
Ja mikä aikataulu näis hahmojen luonneissa on noin muuten? 🙂
17.12.2015, 15:48 #317Kuulostaa hyvältä! Tee vaan sellasia mihin tulee ideoita. Mielellään tietysti nopeasti jotain luonnosmaisia konsepteja, vaikka vähän erinäkösistä, just tollasia yhdistelmätyyppejä ja sit vaikka jotain jotka on selkeesti tiettyä lajia jne. Sit voidaan porukalla miettiä, että millaseen suuntaan halutaan lähteä niiden kanssa. Konseptoinnin ideahan on, että tehdään nopeasti jotain luonnoksia, jotta saadaan jotain ideaa miltä pelihahmot, paikat, tilanteet jne. voisivat näyttää, ja sitten iteroidaan ja pohditaan ja tehdään uusia luonnoksia jne. Jo pelkästään luonnosten näkeminen voi antaa uusia ideoita jopa pelimekaniikkojen suhteen.
Ville
17.12.2015, 15:48 #318Kuulostaa hyvältä! Tee vaan sellasia mihin tulee ideoita. Mielellään tietysti nopeasti jotain luonnosmaisia konsepteja, vaikka vähän erinäkösistä, just tollasia yhdistelmätyyppejä ja sit vaikka jotain jotka on selkeesti tiettyä lajia jne. Sit voidaan porukalla miettiä, että millaseen suuntaan halutaan lähteä niiden kanssa. Konseptoinnin ideahan on, että tehdään nopeasti jotain luonnoksia, jotta saadaan jotain ideaa miltä pelihahmot, paikat, tilanteet jne. voisivat näyttää, ja sitten iteroidaan ja pohditaan ja tehdään uusia luonnoksia jne. Jo pelkästään luonnosten näkeminen voi antaa uusia ideoita jopa pelimekaniikkojen suhteen.
Ville
9.1.2016, 14:05 #337-
Tätä vastausta muokkasi 7 vuotta, 8 kuukautta sitten
Johanna Muukkonen.
9.1.2016, 14:11 #339Mä en saa toimimaan tota kuvaa :/
9.1.2016, 14:26 #340Overlord Siin on linkki tommoseen sekasikiöön. Häntäkin poikki 🙂
Overlord 2 Sen pitäis esittää jonkinlaista kameleonttia.
Piti tehdä yksi käärmekin, mutta se ei ollu tarpeeksi hyvä mun mielestä.
Saa kommentoida!
11.1.2016, 12:00 #342Näyttää hyvältä. Näissä heti näkee kuinka noihin hahmoihin tulee persoonaa noiden eri liskolajien kautta. 🙂 Sopii hyvin noi puvut noille. Sanoisin, että tämän tyylinen linja on ok. Mulle tosin tulee visio, että ne pitäisi siinä pelissä näkyä jotenkin mystisempinä hahmoina, jotka lymyilee jossain taustalla. Vähän niin kuin se mitä toisen Villen kanssa luonnosteltiin (eli lisko jättimäisenä taustapiruna siellä firman takana). Ei kuitenkaan välttämättä aivan samalla tarvis olla. Näitä vois edelleen kehittää siihen suuntaan. Tosin se vaatii vähän sitä, että mietitään miltä se peli ja käyttöliittymä tulevat näyttämään, mutta tokihan sitäkin voi luonnostella oman vision pohjalta.
Tässä vaiheessa kaipaisin myös luonnoksia niistä agenttihahmoista. Koska ne hahmot tulevat näkymään varsin pieninä näytöllä ne vaativat jotain yksinkertaisia persoonallisia piirteitä, jotka erottuvat, vaikka hahmo olisi kovinkin pieni.
11.1.2016, 16:06 #344Aivan mahtavia liskoja, toinen vähän sliipatumpi ja toinen tuommoinen vanhan koulukunnan yrityspomo?
11.1.2016, 20:32 #349Niin, että näkyis semmonen iso jalka? Vaikka just sen T-Rexin? Tuli myös mieleen Lotr:n Sauron ja mietin, että mitä jos näkyisi pelkkä liskon silmä?
13.1.2016, 18:39 #361Ehkä enemmän meinasin just sellasta tyyliä miten Ville I. oli tehnyt tossa julisteessa. Eli, jos nyt se oma firma tulee näkymään sivusta päin toi lisko olis siinä taustalla/sivussa jotenkin. Voi olla vaikka, että näkyy se jalka, tai sit just tolleen miten noi on. Tai sit vaikka firman katolla istuu pikkulisko tai jotain… 😛
-
-
JulkaisijaViestit
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.