Hahmogallerian suunnittelu

Tämä aihe sisältää 0 vastaukset, 1 kirjoittaja, ja siihen kirjoitti viimeksi  Ville Kankainen 2 vuotta, 10 kuukautta sitten.

Esillä 1 viesti (kaikkiaan 1)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #409

    Ville Kankainen
    Ylläpitäjä

    Tässä on linkki hahmoprofiiliin:
    https://docs.google.com/document/d/1IMzKehIPRJTa_7FHZkMhfGIpULSBv4ZpwRMVzgT59uY/edit?usp=sharing

    Tässä on lista tarvittavista taitokategorioista. Kaikilla työntekijöillä ei tarvitse olla näihin kategorioihin soveltuvia taitoja, sillä kaikki eivät ole yhtä hyviä työnhakijoita.

    Sähkötyöt                     esim. sähköasentajan koulutus
    Kemia                           esim. laborantin koulutus
    Logistiikka                   esim. työskennellyt jakeluauton kuskina
    Elektroniikka              esim. sähköinsinööri, tai on harrastanut elektroniikka
    Mekaniikka                  jne.
    Suunnittelu
    Tiimityötaidot
    Tietotekniikka
    Laadunvalvonta
    Projektinhallinta

     

    Työntekijäprofiilista käy selville taidot joita työntekijä osaa. Lisäksi siitä käy esiin mitä tämä haluaisi tehdä. Pelaajan on tutkailtava profiileista kuinka hyvin hakemusteksti vastaa oikeasti koulutusta ja työkokemusta. Työntekijät ovat kalliimpia mikäli heillä on enemmän taitoja, tai monipuolisempia taitoja. Kalliimmat työntekijät ovat myös harvemmin vakoojia.

    • Kehitellään hahmoprofiileita jotka pitävät sisällään 3 osiota:
    • Työkokemus:
      • Muita kilpailijafirmoja
      • Mitä taitoja kukin kokemus hahmolle antaa
      • Symbolit jotka sopivat tuotantolinjaan
    • Koulutus:
      • Erilaisia humoristisia kouluja ja opistoja
      • Mitä taitoja kukin koulutus hahmolle antaa
        • Symbolit jotka sopivat tuotantolinjaan
    • Hakemus
      • Miksi haluaa töihin?
      • Kuinka hyvin perustelut sopivat aiempaan kokemukseen ja koulutukseen?
      • Sekä hahmoja jotka sopivat hyvin työhön että hahmoja, jotka ovat selvästi huijareita
      • Oikeita työnkuvia kehittäjän kokemuksesta
      • Millaisia tulevaisuuden työnkuvia saattaa olla?

    Hahmojen koulutus lukeutuu aina johonkin kategoriaan, kuten yllä on esitetty (esim. elektroniikka, sähköasennus, mekaniikka, kemia jne.) Kullakin tuotantolinjalla kaivataan tietynlaista osaamista, joten jos hahmolla, jonka sinne palkkaa on tätä osaamista tuotantolinja tuottaa nopeammin tuotettaan. Tämä mekaniikka on samansuuntainen Hearts of Iron peleissä käytetyn teknologian kehitysmekaniikan kanssa. Tässä esimerkkikuva kyseisen pelin teknologian kehityksestä:

Esillä 1 viesti (kaikkiaan 1)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Siirry työkalupalkkiin