Reptilian Overlords – vakoilua ja työelämää! › Foorumit › Pelikehitys › Hahmogallerian suunnittelu
Tämä aihe sisältää 0 vastaukset, 1 kirjoittaja, ja siihen kirjoitti viimeksi Ville Kankainen 8 vuotta, 8 kuukautta sitten.
-
JulkaisijaViestit
-
9.2.2016, 09:41 #409
Tässä on linkki hahmoprofiiliin:
https://docs.google.com/document/d/1IMzKehIPRJTa_7FHZkMhfGIpULSBv4ZpwRMVzgT59uY/edit?usp=sharingTässä on lista tarvittavista taitokategorioista. Kaikilla työntekijöillä ei tarvitse olla näihin kategorioihin soveltuvia taitoja, sillä kaikki eivät ole yhtä hyviä työnhakijoita.
Sähkötyöt esim. sähköasentajan koulutus
Kemia esim. laborantin koulutus
Logistiikka esim. työskennellyt jakeluauton kuskina
Elektroniikka esim. sähköinsinööri, tai on harrastanut elektroniikka
Mekaniikka jne.
Suunnittelu
Tiimityötaidot
Tietotekniikka
Laadunvalvonta
ProjektinhallintaTyöntekijäprofiilista käy selville taidot joita työntekijä osaa. Lisäksi siitä käy esiin mitä tämä haluaisi tehdä. Pelaajan on tutkailtava profiileista kuinka hyvin hakemusteksti vastaa oikeasti koulutusta ja työkokemusta. Työntekijät ovat kalliimpia mikäli heillä on enemmän taitoja, tai monipuolisempia taitoja. Kalliimmat työntekijät ovat myös harvemmin vakoojia.
- Kehitellään hahmoprofiileita jotka pitävät sisällään 3 osiota:
- Työkokemus:
- Muita kilpailijafirmoja
- Mitä taitoja kukin kokemus hahmolle antaa
- Symbolit jotka sopivat tuotantolinjaan
- Koulutus:
- Erilaisia humoristisia kouluja ja opistoja
- Mitä taitoja kukin koulutus hahmolle antaa
- Symbolit jotka sopivat tuotantolinjaan
- Hakemus
- Miksi haluaa töihin?
- Kuinka hyvin perustelut sopivat aiempaan kokemukseen ja koulutukseen?
- Sekä hahmoja jotka sopivat hyvin työhön että hahmoja, jotka ovat selvästi huijareita
- Oikeita työnkuvia kehittäjän kokemuksesta
- Millaisia tulevaisuuden työnkuvia saattaa olla?
Hahmojen koulutus lukeutuu aina johonkin kategoriaan, kuten yllä on esitetty (esim. elektroniikka, sähköasennus, mekaniikka, kemia jne.) Kullakin tuotantolinjalla kaivataan tietynlaista osaamista, joten jos hahmolla, jonka sinne palkkaa on tätä osaamista tuotantolinja tuottaa nopeammin tuotettaan. Tämä mekaniikka on samansuuntainen Hearts of Iron peleissä käytetyn teknologian kehitysmekaniikan kanssa. Tässä esimerkkikuva kyseisen pelin teknologian kehityksestä:
- Tätä aihetta muokkasi 8 vuotta, 8 kuukautta sitten Ville Kankainen.
- Tätä aihetta muokkasi 8 vuotta, 8 kuukautta sitten Ville Kankainen.
- Tätä aihetta muokkasi 8 vuotta, 8 kuukautta sitten Ville Kankainen.
-
JulkaisijaViestit
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.