Hangon tiimitapaamiset käynnistyivät 8.12.2015

Hangon tiimitapaamiset käynnistyivät 8.12.2015

Zet-hankkeen paikalliset tiimitapaamiset käynnistyivät myös Hangossa 8.12. Hangon tiimi kokoontuu Evageliska Folkhögskolanin Mediapajalla, ja yhteistyössä on mukana myös Hangon nuorisotoimi. Toimintaan ovat tervetulleita mukaan kaikki hankolaiset nuoret ilman mitään osaamisvaatimuksia. Seuraava tapaaminen sovittiin tammikuulle 19.1.2016, joten merkatkaapa päivä kalentereihinne ja vinkatkaa kavereillekin!

Vielä ensimmäiseen tapaamiseen emme onnistuneet houkuttelemaan ihan uusia nuoria mukaan, mutta homma pyörähti hyvin käyntiin myös mediapajalaisten voimin. Ensin Ville&Ville esittelivät tähän asti syntyneitä ideoita pelikonseptiksi ja yleisesti pelinkehitystä ja pelinkehityksen etenemistä. Sen jälkeen pienemmissä ryhmissä aloimme käydä tarkemmin läpi, mitä kaikkea pelissä tapahtuu, millaisia resursseja siinä on käytössä, miten tehtävät käynnistyvät ja etenevät ja millaisilla toiminnoilla point-and-click peli etenee.

Pelin ideanahan on maailmanvalloituksesta haaveilevan dinosauruksen tai muun matelijan roolissa pyörittää omaa yritystä samalla, kun sabotoi pelin muita yrityksiä. Itselle värvätään agentteja, joilla kaikilla on omat hyvät ja huonot puolensa erityyppisiä tehtäviä suorittaessaan. Samalla pitää skannata omaa yritystä huomatakseen muiden juonet omaa yritystä kohtaan. Pelin edetessä tehtävät monimutkaistuvat, ja mukaan heitetään kaikenlaista lisähaastetta.

Ideoista päästiin tänään jo vähän kohti konkretiaa, kun Ville I. luonnosteli pelinäkymän toimisto/tehdasrakennuksesta, jossa pelihahmot liikkuvat. Mietittiin, miten omassa yrityksessä näkyvillä olisi kokonaisuus, kun taas kilpailijaa sabotoidessa näkyvissä ehkä olisikin vain yksi tila kerrallaan.

crop tehdas

Ideoitiin eteenpäin myös tarinaa, eli miten peli käynnistyy. Ehkäpä peli alkaa matelija-maailmanvalloittajan ottaessa haltuun haluamansa yrityksen? Valloituksen onnistumisesta riippuu, millaisilla resursseilla peli alkaa. Mutta, miten käy valloitettavan yrityksen alkuperäiselle johtajalle, lukitaanko hänet sidottuna kaappiin, vai popsiiko dinosaurus hänet välipalaksi? Se jäänee nähtäväksi.

Tavoitteena on, että huippuhyvä peliraakile innostaa kaikki mukaan sitä kehittämään niin paikan päälle livetapaamisiin kuin verkossa. Ensi alkuun, käypä katsomassa keskustelufoorumilla, mikä on pelin tämänhetkinen tila. Kaikenlaiset jatkokehitysideat ovat tervetulleita. http://zet-hanke.fi/forums/forum/pelikehitys/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Siirry työkalupalkkiin